De kracht van het collectief

In juni 2013 zijn de nieuwe logo's voor de KPO-scholen vastgesteld. Gekozen is voor een duidelijke, herkenbare en frisse eenheid, waarin het beste van twee werelden samenkomt. Elke school kreeg de ruimte zijn eigen kleuren en logo te kiezen maar deze moesten wel in verbinding staan met de kleuren en logo van 'moeder' KPO.

Kees Mens, lid College van Bestuur: "Ik heb het vaak over de voor- en achternaam. Dat staat centraal in onze communicatiestrategie. We benadrukken hiermee de kracht van het collectief (de achternaam) maar behouden tegelijkertijd het unieke en kleinschalige van elke school (de voornaam). Je kunt zien dat alle logo's duidelijk bij elkaar horen maar tegelijkertijd is elk logo ook weer uniek. Met onze nieuwe visuele identiteit leggen we verbinding tussen onze scholen en KPO. We kunnen ons de komende jaren gezamenlijk als een sterke onderwijsinstelling presenteren. Nu uit zich dat in de huisstijl maar in de toekomst wordt het steeds belangrijker samen te werken en kennis en ervaring te delen. We kunnen veel van elkaar leren".

 

Momenteel wordt de huisstijl doorvertaald in belangrijke communicatiemiddelen als schoolgidsen, kalenders, briefpapier, gevelborden en websites e.d. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de beeldbank per school: sfeerbeelden en schoolsituaties die passen bij de gewenste identiteit van de afzonderlijke school.

  

99999_99999_3_16457_0_KPO_logo.jpg